NYTT ÅR NYA MÖJLIGHETER?

2018



trevligt paket som jag hämtade ut på posten efter jobbet igår, gjorde helt klart fredagen lite bättre
För ett tag sedan kollade jag och Bianca upp våra horoskop för 2018, är lite skeptisk till horoskop men det är lite kul ändå. I mitt horoskop stod det att det kommer hända något positivt på jobbfronten nu i januari, vilket det faktiskt har gjort. Jag trivs jättebra på mina båda nuvarande jobb, men har inga fasta timmar. Jag sökte ett jobb, fick gå på två intevjuer i Västervik och härom dagen fick jag ett samtal angående att jag fick jobbet! 
 
Igår skrev jag på avtalet och den 12 februari kommer jag bli säljare på Rusta som kommer öppna här i Oskarshamn i mars. Så himla kul, min första fasta tjänst. Det ska bli kul med en ny utmaning. Dessutom hade jag bara ett nyårslöfte i år, vilket var att bli fastanställd. Skönt att ha sitt nyårslöfte avklarat redan i januari ;)
 
 
 


WKND

2018



Lite bilder från kamerarullen som togs den gångna veckan. Vardagarna har fyllts med jobb, tror inte att jag har skrivit det här men för tillfället jobbar jag på kött och chark-avdelningen på jobbet och jag trivs superbra. Konstant tempo, vilket jag gillar. Dock tidiga mornar men jag har vant mig och fått rutin på det!
På fredagkvällen åkte jag och Daniel till Västervik. Har egentligen inte varit där ordentligt innan men av en händelse var jag på möte där i torsdags och fick därför upp ögonen för staden. Vi åt middag, tog en promenad i stan och handlade lite innan vi åkte hem igen. I lördags åkte jag och Jossan på en liten roadtrip, vi käkade på Pinchos (första gången för oss båda!) och kollade i affärerna. På kvällen åkte jag hem till Evelina W för vinkväll. Hon hade gjort det så fint med ost och frukt och grejer! Supermysig helg.
I övrigt då? Har köpt världens kanske varmaste och fluffigaste jacka, kommer inte frysa nu i vinter så att säga. Evve är i skrivande stund på väg till Portugal där hon ska bo och jobba nu i ett par månader, vi pratade i över en timme i telefon nyss. Känns vemodigt att hon åker, men det är å andra sidan så grymt att hon lyckats få det här jobbet för det förtjänar hon♥


JULFIX

2017



Redan innan november var slut hade vi börjat pynta här hemma, inte julpynt kanske men mer adventspynt. Tycker det är så mysigt verkligen, och till helgen ska vi köpa julgran tänkte vi. Har även köpt juliga doftljus, går verkligen all in i år haha! Majoriteten av julklapparna är dessutom inköpta och inslagna.
I helgen var jag och Evve i Stockholm, som är min absoluta favoritstad. Det blev en lugn helg, men tänker skriva ett enskilt inlägg om helgen lite längre fram. Härom dagen var jag och Jossan på hockeymatch här i Oskarshamn, hennes bror spelade och hans lag vann. Tenderar av någon anledning alltid att bli vinst när vi är på plats och supportar ;)
Igår var jag med Evelina W, vi käkade och uträttade några ärenden på stan. Hämtade bland annat ut ett överkast som jag beställt på Hemtex! På kvällen stod middag hos farmor och farfar på schemat. Nu ska jag och Daniel alldeles strax åka till affären, handla inför middagen och hämta ut paket.
 


VECKAN

2017



Gångna veckan har verkligen varit varierande, har bland annat jobbat helg. SJUKT kul att jobba under black friday-helgen måste jag säga, har en så kul och peppande gäng till kollegor vilket verkligen sätter pricken över i:et. I tisdags var jag och Jossan i Linköping och kollade på hockeymatch, hennes bror spelade i LHC och hans lag vann! Blev en mysig roadtrip som inte kunde slutat bättre.
I lördags åkte jag hem till Jossan där vi var ett gäng som förfestade, sedan drog vi ut. Träffade Ewelina ute också, och vid kvällens slut köpte vi med oss käk och drog hem till mig där vi satt och pratade ett bra tag. Väldigt bra kväll!
Nu ska jag svänga förbi jobbet lite snabbt, sedan beger jag mig till Mönsterås. På fredag drar jag och Evve till Stockholm, ÄNTLIGEN!


UPDATE

2017



Nu var det RIKTIGT länge sedan jag gick in här! Har inte orkat skriva något, trots att så mycket har hänt verkligen. I vanlig ordning har jag jobbat, men lite annat har skett mellan varven också. Hastigt bestämde jag mig för att ta tag i körkortet och den 17 oktober tog jag det! Både teoriprovet och uppkörningen gick vägen på första försöket. Har även skaffat en bil, kunde inte vara mer nöjd. Fredagen samma vecka firade jag körkortet med Jossan på Torget här i Oskarshamn, så mysigt ställe! Kan inte förstå att jag inte varit där innan.
För ett par helger sedan åkte jag till Kalmar och träffade Evve. Vi hade väl egentligen inga planer och när vi väl hade en plan gick den inte som planerat haha... Men det var en kul kväll ändå! 
Om ett litet tag ska jag åka till Jossan, har inte varit i hennes nya lägenhet än vilket är en skandal. Imorgon ska jag nog till Mönsterås och träffa Bianca, samt jobba lite på kvällen.
 


20171007

2017



Det har varit en lugn vecka på jobb-fronten men desto mer tid har lagts på körlektioner och teoriplugg. Det har faktiskt gått över förväntan! Har avsagt mig alla helgplaner för att ägna all tid åt plugget, men idag tog jag och Jossan en fika och en runda på stan. Litet lagom avbrott i allt! Hittade en jacka, så himla mysig men också olik det mesta jag har (har ju å andra sidan nästan bara svarta kläder så lite variation kan vara kul ibland).
Tidigare ikväll åkte jag och Daniel hem till mina föräldrar och käkade middag. Nu är vi tillbaka i Oskarshamn igen, D är hos en kompis och jag... pluggar såklart! Hoppas jag slipper det inom en snar framtid.


MY AGENDA

2017



Har äntligen kommit hem från en lång jobbdag, startat en tvätt och ska strax sätta igång och laga mat. Det blir tacos, alltid ett säkert kort. Köpte med mig världens mysigaste kudde när jag hade jobbat klart på Jysk, en stoooor (!) hotellkudde. Har redan en men denna var större och bredare. Känner att jag håller på att bli som Evve som har halva sängen full av kuddar haha!
På tal om Evve, var hos henne igår kväll och det var så mysigt. Först käkade vi i stan sedan köpte vi chips och drog hem till henne. Så mysigt med vinkvällar! Dagen spenderades med mamma, vi åt lunch, fikade och shoppade lite.
Bland annat köpte jag en inlaga till min nya agenda som kom på posten igår morse. Det är en klassisk agenda från Louis Vuitton, den har massa fack inuti och man byter pappers-delen för varje år. Har verkligen funderat på en sån här agenda i flera år, så slog äntligen till och kunde inte vara mer nöjd!
 


LOUIS VUITTON

2017



Louis Vuitton Neverfull MM i Damier Azur
Som jag skrev för ett tag sedan var vi inne på Louis Vuitton när vi var i Stockholm, och att jag köpte en sak jag velat köpa länge. Här är den alltså! En väska jag suktat efter ett tag, hade samma modell i en annan färg för ett par år sedan och har funderat på att skaffa en igen.
Detta är min fjärde LV-väska, men det är min första helt nya. Det var helt klart nervöst när jag skulle köpa den, det är nog det dyraste jag någonsin köpt. Men jag är så nöjd och hoppas att detta är en väska jag kommer bära med mig i mååånga år framöver!
 
 


20170911

2017



I fredags jobbade jag på båda mina jobb, slutade vid halv åtta och begav mig sedan till Jossan. Utgång var egentligen vår plan men tidigare på dagen hade vi bestämt att vi bara skulle ta det lugnt istället, och det är ju verkligen inte fel det heller! Vi beställde pizza, öppnade en flaska rött och hade det mysigt resten av kvällen. Såna kvällar behövs ibland, älskar det.


NEW SHADES

2017



nya solglasögonen och även en blus som jag köpte i Stockholm
När vi var i Stockholm senast var vi inne hos en optiker för att jag skulle prova ut nya bågar, hittade dock inga men däremot ett par solglasögon. Köpte dem inte där och då men funderade i några dagar och beställde dem till slut. Har "bara" ett par solglasögon sedan innan, ett par klassiska Ray Ban i pilotmodellen som alltid går hem. Kul att ha en helt annan modell att växla mellan nu!


THE WEEKEND

2017



I fredags morse åkte jag, Daniel och Oscar upp till Stockholm. Vi kom fram ganska tidigt och första stopp blev Louis Vuitton. Har planerat det här köpet i flera månader så det kändes lite overkligt att det äntligen hände. Var inne i butiken i minst en timme, provade olika modeller, storlekar och utföranden. Till slut bestämde jag mig, och är SÅ nöjd! Bilder på väskan (-orna) kommer komma upp snart.
 
Vi bodde på hotellet bredvid Globen, det var fint! Vi shoppade, åt massa italienskt och åkte båt bland annat. Blev även några mindre inköp som jag också är supernöjd med. Vädret var lite sådär men annars var det en jättetrevlig liten weekend.


SUMMARY

2017



Det har verkligen hänt en hel del sedan sist! Har jobbat ganska mycket, mer och mer på det nya jobbet. Det är både lite utmaning och kul. 
En dag på jobbet bestämde jag och Jossan oss för att åka på en spontan roadtrip, destinationen blev Stockholm (favvo staden♥). Vi bokade hotell på Östermalm, åkte upp några dagar senare och levde livet. Det känns fortfarande helt overkligt, allt som vi fick vara med om och uppleva där. Det kommer man leva på länge!
Några dagar efter åkte jag och Evve till Malmö, vi bodde precis bredvid Emporia vilket var hur bra som helst. Vi shoppade, åt jätte (!) god mat och bara spenderade tid ihop. Båda har haft så fullspäckat schema så det var verkligen guld värt att komma iväg lite.
 
I helgen var jag, Evve och Bianca i Kalmar. Vi köpte in en flaska prosecco och satt på Harrys uteservering i några timmar och bara pratade. Det var sjukt länge sedan vi umgicks alla tre, trots att vi gjorde det typ hela tiden för ett par år sedan. Men det var riktigt kul med en liten reunion!
 
Vad händer härnäst då? Ska jobba och så vidare som vanligt, sedan ska jag och Daniel åka upp till Stockholm på en liten weekend i början av september. Vi tänkte mest ta det lugnt, shoppa och även gå på middag med min kusin. Lite konstigt tycker många, att jag är i Stockholm två gånger på så kort tid, men det gör verkligen ingenting för ÄLSKAR den staden.


BUSY

2017



Senaste tiden har verkligen varit intensiv, jobbat jättemycket. Som jag skrivit tidigare har jag varit på lite möten, och kan nu meddela att jag numera jobbar som säljare på Jysk i Oskarshamn. Med andra ord är jag både på Willys och Jysk. Kul med nya utmaningar!
Trots att de flesta dagar fyllts med jobb har jag lyckats göra lite annat också. Bland annat varit på Öland, spontana utekvällar och små roadtrips. Nu i augusti blir jag lite mer ledig, så hoppas det blir en händelserik månad!


ÖLAND

2017



Idag var jag ledig hela dagen, skönt med lite ledigt ibland! Åkte till Öland med mamma och Ida. vi besökte först Vida-museet där bland annat Lars Wallins klänningar ställdes ut. Sedan spenderade vi resten av dagen i Borgholm innan vi begav oss hem igen.
 
Igår jobbade jag kväll och glömde dessvärre mobilen i arbetsbyxorna, som jag har i skåpet... Kom på det först ett tag efter att vi larmat och låst, så fick helt enkelt finna mig i situationen haha! Hela kvällen igår och dagen idag har alltså varit mobilfri. Både jobbigt och nyttigt på samma gång.
 
Just nu håller jag på och tvättar lite, imorgon väntar ett möte och sedan jobb. Var även ute på Gunnarsö ett tag förut, älskar verkligen att vara där!
 
 


A DAY OFF

2017



Igår och idag var lediga dagar. Gårdagen spenderades i Mönsterås, fixade bland annat de nya gardinerna till lägenheten och övningskörde. Idag däremot kom Evve hit, vi var lite i stan, käkade och solade på Gunnarsö och promenerade lite i mitt område. Riktigt bra dag, välbehövligt nu inför en ny jobbvecka.
 
I helgen var det ju som bekant Latitud. Första dagen blev tyvärr mest kaos men andra dagen blev lugn, tvingat lugn men ändå bra. Saker och ting under fredagen gick inte som planerat, är både fly förbannad på vad som hände men även att jag inte gjorde mer i stunden. Det kliar rejält i kroppen när idioter inte får vad de förtjänar. 
 
 
 


KITCHEN DETAILS

2017



Idag var en dag fylld av ärenden, ringt en massa samtal och övningskörde på körskolan. Körlektionen gick bra, känns äntligen som att jag kan se ljuset i tunneln hahah! Irriteras ibland över att jag inte tog körkortet tidigare, men ångrar inte en sekund att jag prioriterade skolan och en godkänd examen istället. 
 
Hämtade även ut korgen ni ser på bilden, beställde den från någon hemsida. Idén är ursprungligen Evves, men jag kunde inte låta bli att köpa en likadan korg fast svart. Nu fyller den sin funktion som organiserare i köket, och skapar även en bra plats för vår basilikaplanta. Basilika är utan tvekan den krydda vi använder mest här hemma, blir mycket italienskt. 
 
På kvällen kom mamma till Oskarshamn, vi övningskörde samtidigt som vi passade på att handla ljus på Liljeholmen, äta glass vid båtvarvet och handla mat. Hon har även varit på Ullared, och vi bad henne köpa lite grejer där som jag fick hem idag. Bland annat införskaffade vi oss en avlång kudde, en träskärbräda och sammetsgardiner. Kvällen avslutades sedan med tvättande och en sen promenad till återvinningsstationen med Daniel, vi hade så mycket returgrejer som vi behövde göra oss av med. Imorgon väntar kvällspass på jobbet!
 


MIDSOMMAR

2017



Hoppas allt är bra med er, själv har jag kommit hem till lägenheten efter ett jobbpass samt en vecka i Mönsterås! Min kusin från Stockholm var här och självklart bodde jag i Mönsterås under den tiden. Vi åkte bland annat till en älgpark, åkte till badplatser och firade våra födelsedagar i för- och efterskott. 
 
Midsommarafton spenderades först hos Daniels pappa, sedan hos Noa på kvällen. En bra och lugn kväll! På midsommardagen bar det enligt tradition av till Borgholm med Evve, blir alltid ett lyckat koncept trots att vi verkligen inte följde våra planer denna gång haha!
 
Jobbade som sagt eftermiddag idag, början på en väldigt intensiv tid av jobb nu framöver. Kommer jobba nästan varje dag och jag ser fram emot det! Trivs så himla bra på jobbet verkligen, nöjd med både kollegor och mitt område dvs kassan. 
 
Nu ska jag packa upp alla grejer från veckan i Mönsterås, införskaffade mig en hel del grejer till lägenheten som ska placeras ut på sina platser! Är hemma själv ikväll, kan vara skönt ibland det med.


SENASTE VECKAN

2017



Det har verkligen hänt så mycket den senaste tiden. I onsdags tog jag studenten, det känns fortfarande så jäkla overkligt att det är över och att jag klarade det. Mitt mål var bara att klara gymnasiet, men med mycket kämpande och fantastiska lärare uppnådde jag målet med råge. Hela dagen, mottagningen och kvällen var bra. Fick bland annat fler Lexingtonmuggar och assietter, presentkort, Georg Jensen ljusstake och Gant-handdukar. Bara grejer som jag velat ha länge och som kommer användas flitigt. 
 
På fredagen var det sista utgången för studentveckan, på lördagen vankades det kalas hos Daniels syster och på söndagen åkte jag och Daniel till Kalmar. Vi käkade på en uteservering, var lite i stan och shoppade på IKEA. Älskar vädret nu och försöker verkligen ta till vara på det nu!
 
Nu ska jag packa ihop det sista och åka in till Kalmar. Morgondagen är oplanerad men bjuder på många möjligheter, spontant och spännande!
 


VITA

2017



Igår var det poängjakt i skolan, vi gick omkring i stan och gjorde lite olika utmaningar. Det var kul! Mitt lag vann dock inte, men det var roligt att vara med ändå. Efteråt åt vi lite i stan innan vi spenderade resten av kvällen hos Evelina. Blev en bra kväll där vi pratade igenom studenten och allt därtill.
Som ni ser på bilderna har vi hängt upp lampan som jag fick av mina föräldrar, blev så nöjd! Vi har även lagt ut mattan som jag fick och det blev så fint ihop. Slängde även in en bild på buketten jag fick av Daniel, som faktiskt står sig ganska fint så här pass många dagar efteråt.


19 ÅR

2017



I onsdags fyllde jag 19 år, som jag skrivit tidigare har jag verkligen glömt bort det på grund av allt annat som händer i livet just nu. Firade i alla fall men Evve och Evelina i Kalmar, vi käkade först på Zorbas sen satte vi oss på Krögers uteservering resten av kvällen. Fick en necessär, en hårolja från Maria Nila, torrschampo från LCC och ett superfint halsband av dem, tack så mycket♥ När vi åkte hem igen blev jag firad av Daniel, fick en jättefin (och stor) bukett, presentkort på blommor och presentkort på en matta som jag velat ha länge, så idag efter jobbet köpte vi den! 
Just nu är vi i Mönsterås och ska ha ännu ett litet firande med familjen, sedan ska vi hem och ta det lugnt för börjar bli sjuk... Imorgon väntar student för Ayla och Paula!